könyv, film, zene, rendezvény egy helyen

2018. október 1., hétfő

Programjaink a héten


Családok könyve - Fogadj örökbe egy könyvet!



Kiállítás



A Könyvtári Héten, október 1-jén (hétfőn) 11 órakor nyílik Marék Veronika meseíró-illusztrátor életmű-kiállítása a Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér Ménfőcsanaki Fiókkönyvtárában(Bezerédj-kastély; Győr-Ménfőcsanak, Győri u. 90.).
A kiállított illusztrációk és tárgyak október 19-ig, munkanapokon 9-19 óra között, hétvégén a művelődési ház programjaihoz igazodva tekinthetők meg. A belépés díjtalan.

Családi társasjátékozás



Filmklub




Kiállítás


2018. október 2-án (kedden) 11 órakor nyílik a Kovács Margit Általános és Szakképző Iskolában (Győr, Répce utca 2.) a Csallóközi Színes Ceruzák című nemzetközi gyermekrajz kiállítás. Köszöntőt mond: Jana Svetlovská a Csallóközi Népművelési Központ igazgatója és Horváth Éva Andrea intézményvezető.
A kiállítást megnyitja: Borsi Róbert önkormányzati képviselő. Közreműködnek a Kovács Margit Óvoda ovisai.
A kiállítás megtekinthető 2018. október 26-ig, az intézmény nyitvatartási idejében.

Zenés műsor



2018. október 2-án (kedden) 17 órakor a Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér József Attila Művelődési Házában (Győr, Móra park 1.) Soltész Rezső ad zenés műsort az Idősek Világnapja alkalmából.
A rendezvényre minden jegy elkelt!

Zenés irodalmi est




Találkozás Zalka Csenge Virág mesemondóval




Élménybeszámoló előadás



Október 4-én csütörtökön) 17 órakor kerül sor Szőcs Katalin élménybeszámoló előadására Központi Könyvtárunk klubjában.

Nepálba utazásomkor vonzott a Himalája magasa, a lebegő imazászlók, ez emberek kedvessége, nyugalma és boldogsága, és az a pici árvaház, amelynek vezetőivel már korábban felvettem a kapcsolatot, és akik szeretettel vártak. Önkéntes munkára mentem, 11 szegény sorsú gyerekre vigyáztam, kisfiúkra és kislányokra. Szegényen éltek, és számos nehézséggel küzdöttek, de ragyogó tekintetüket és mosolytól sugárzó arcukat most is szívemben őrzöm…”

"Sok messzi vidékre is eljutottam, utaztam, jártam-keltem és zarándokoltam… Szeretem a kihívásokat, szeretek új embereket, új kultúrát, új tájat és hegyet megismerni. Valahogy az évek során mindig azt tapasztaltam, hogy a világ gyönyörű, színes, érdekes és a benne lakó emberek barátságosak, kedvesek, segítőkészek, nyitottak és jók. Rájöttem, hogy a kalandok, az utazás, a természetjárás mindig kicsit közelebb visz önmagam megismeréséhez is, és erőt ad a hétköznapokhoz.

Két nagy álmom is valóra vált, amiért nagyon hálás vagyok. Részt vettem egy hegymászó expedíción Dél-Amerikában, ezt követően pedig önkéntesként dolgoztam egy kis árvaházban Nepálban. Közben utazgattam Argentinában, Chilében, Nepálban, Thaiföldön és Kambodzsában."


Kézműves foglalkozás




Ismeretterjesztő előadás




Hangraforgó Klub




Október 5-én (pénteken) 17.00 órai kezdettel kerül sor az októberi Hangraforgó Klubra ''...hol daloló lányok kévébe kötik a boldogságot'' címmel a Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér Központi Könyvtárának klubjában (Herman Ottó u. 22.). F. Sipos Bea és Faggyas László vendége ezúttal a Csalogató együttes lesz. A balassagyarmati Kiss Árpád Általános Iskola pedagógusaiból alakult együttes a műfaj jeles képviselője, éppen ideje, hogy a győriek is megismerkedjenek velük. A belépés díjtalan! 


Kiállítás



Október 5-én (pénteken) 17 órakor a Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér Kisfaludy Károly Könyvtára rendezvénytermében (Győr, Baross u. 4., II. emelet) nyílik a Győri Antológia Irodalmi és Művészeti Alkotó Közösség Kaleidoszkóp 2018 című kiállítása.
A tárlat megtekinthető 2018. október 26-ig, hétköznap 13.00- 16.00 óráig. A fentitől eltérő időpontban előzetes bejelentkezés alapján látogatható. A belépés díjtalan.

Helytörténeti séta



Könyvtári Hét legkülönösebb programja talán az a helytörténeti séta lesz, amit a Nádorvárosi köztemetőbe hirdet meg a Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér. Október 6-án (szombaton) 10 órakor, a régi főbejárattól indulva Tóth Vilmos történész vezeti az érdeklődők csoportját.
A résztvevők megismerkedhetnek meg a temetőben nyugvó jeles személyiségek sírhelyeivel, a legszebb kriptákkal és síremlékekkel.
A részvétel díjtalan, de előzetes regisztrációhoz kötött. Jelentkezés: info@gyorikonyvtar.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése