könyv, film, zene, rendezvény egy helyen

2016. október 17., hétfő

Programjaink a hétre

1956 - a feltámadás álma - előadás
Október 18-án (kedden) 10.00 órakor Szigethy Gábor író, szerkesztő, rendező tart rendhagyó történelemórát 1956 – a feltámadás álma címmel a Központi Könyvtár Klubhelyiségében (Herman Ottó utca 22., földszint). „Kíváncsi kamasz voltam 1956 őszén. Október 23-án, sodródva a tömegben a Bródy Sándor utácban, a Magyar Rádió épülete előtt hallgattam Gerő Ernő, a Magyar Dolgozók Pártja első titkárának beszédét. A többiekkel együtt üvöltöttem: Vesszen Gerő! Láttam eldördülni az ÁVH-sok első sortüzeit az épület ablakaiban, riadtan menekültem a lövések elől egy teherautó alá. November első napjaiban barangoltam a rommá lőtt budapesti Nagykörúton, napközben vásároltam, este elolvastam a napilapokat. November 4-én ágyúdörgésre ébredtem: remegtek házunk falai, égett a szomszéd ház tetőszerkezete. Láttam mosolyogni, láttam zokogni Budapestet. Ez volt a gyerekkorom.” A belépés díjtalan, mindenkit szeretettel várunk!
Apacsok - filmvetítés
Október 18-án (kedden) 17.00 órától az Apacsok című, 2010-ben készült magyar filmdráma kerül levetítésre a Központi Könyvtár Klubhelyiségében (Herman Ottó utca 22., földsziont). A Filmklub októberi mozijának főbb szerepeit Szervét Tibor, Csányi Sándor és Schneider Zoltán játsszák, a rendező Török Ferenc. A történet szerint Kishorváth élete első filmjének rendezésére készül, a forgatókönyvét éppen a Kuratórium vizsgálja. A filmterv nagyapja történetét meséli el, aki a `60-as évek elején az `56 utáni passzív ellenállás egy különös formáját választotta. Társaival indián-törzset alapítanak, mokaszint húznak, és kivonulnak a társadalomból. Ezt a játékot szigorú erkölcsök uralják, amelyeket a törzs tagjai véresen komolyan vesznek. A Duna-menti indiánok azonban gyanúsak a megtorlás légkörében, az amúgy is paranoiás hatalom számára... A 70 perces filmre a belépés díjtalan, mindenkit szeretettel várunk!
Pompeitől a Végzet Hegyéig: vulkán-motívum a mozi világában - előadás
Október 19-én (szerdán) 17.00 órakor a Központi Könyvtár Klubhelyiségében (Herman Ottó utca 22., földszint) a Vulkánok közelről és távolról című előadássorozat harmadik részében Villányi Dániel filmkritikus, forgatókönyvíró lesz a vendég, aki Pompeitől a Végzet Hegyéig: vulkán-motívum a mozi világában címmel tart előadást. A programra a belépés ingyenes, minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Nekünk nem szabad feledNI - emlékműsor
Október 20-án (csütörtökön) 17.00 órakor a Központi Könyvtár Klubhelyiségében (Herman Ottó utca 22., földszint) Nekünk nem szabad feledNI címmel a Hangraforgó együttessel az 1956-os forradalom történéseire és hőseire emlékezhetnek. Közreműködik: Maszlay István Jászai Mari-díjas színész.
A Nagy Gáspár költő verséből idézett és a mártír Nagy Imre miniszterelnök monogramját rejtő címmel összeállított zenés irodalmi műsor (versek, énekelt versek, naplórészletek) a korszak költészetéből és az utókor emlékező verseiből készült. A rendezvényre a belépés díjtalan. 
Cserefa zenekar - mesekoncert
Egyszer volt, hol nem volt egy zenekar, amit vendégségbe hívtunk. A szíves invitálást elfogadták. Ha eljön az idő összecsomagolnak: dobot, furulyát, hegedűt, s talán még és egy kis hamuba sült pogácsát is. Útra kelnek, s október 21-én (pénteken) 16.30 órakor a Központi Könyvtár Klubhelyiségében (Győr, Herman Ottó utca 22., földszint) színpadra is állnak. A Cserefa zenekar gyermekkoncertjére a belépés díjtalan. Mindenkit szeretettel várunk!
1956-2016 - ünnepi megemlékezés
Október 21-én (pénteken) 17.00 órakor a József Attila Művelődési Házban (Móra Ferenc tér 1.) ünnepi megemlékezést tartunk az 1956-os forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából. Beszédet mond Diligens Tibor önkormányzati képviselő. Közreműködik a budapesti Szabad Ötletek Színháza társulata és a Győri Kodály Zoltán Általános Iskola tanulói. Minden érdeklődőt szeretettel várunk.

További rendezvényeinkről az alábbi oldalakon tájékozódhat:
Győri Könyvtár és Győri Szalon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése